Při splnění stanovených podmínek dostanou OSVČ ze speciálního programu, který schválila vláda, ošetřovné ve výši 424 Kč za den a bude možné ho čerpat po celou dobu, kdy bude platit mimořádné opatření.
Informace o výši příspěvku, podmínkách jeho udělení a postupu podání žádosti najdete zde: Ošetřovné pro OSVČ.
Vzdálené podání na živnostenský úřad
V souvislosti s opatřeními, které vyhlásila vláda České republiky, od 16. 3. 2020 zdejší živnostenský odbor Městského úřadu v Benešově pracuje v omezeném režimu. Převážnou většinu podání vůči živnostenskému úřadu lze však učinit písemně či elektronicky a není nutný osobní styk. Prosíme Vás, abyste vzhledem k mimořádným okolnostem této možnosti využívali.
Níže uvádíme několik základních informací a samozřejmě vám budeme rádi osobně nápomocni.
Se všemi vašimi dotazy a žádostmi k agendě živnostenské úřadu se prosím obracejte na e-mail: stupkova@benesov-city.cz, popřípadě na tel.: 312 821 287.
Jak si vyřídím agendu živnostenského úřadu vzdáleně:
- Ohlášení živnosti, žádost o koncesi a oznámení změn živnostenskému úřadu můžete učinit elektronicky, máte-li datovou schránku či zaručený elektronický podpis. K tomuto účelu je možné využít elektronické podání na stránkách www.rzp.cz.
- Nemáte-li datovou schránku nebo elektronický podpis, vzhledem k současné situaci Vám doporučujeme využít formuláře zveřejněné na stránkách Ministerstva průmyslu a obchodu nebo zde. Pro změny údajů je určen formulář „Změnový list“, pro ohlášení nové živnosti či žádost o koncesi je nutné vyplnit „Jednotný registrační formulář“.
- Upozorňujeme však, že pro vázané a koncesované živnosti je nutné prokázat odbornou způsobilost a podání učiněné v písemné formě není možné předat na finanční úřad.
- Zde uvádíme podrobné návody na Oznámení o přerušení provozování živnosti a Oznámení pokračování v provozování živnosti. Podle pokynu Ministerstva průmyslu a obchodu lze mimořádně v době nouzového stavu tato oznámení přijímat elektronicky i bez zaručeného elektronického podpisu při doručení na epodatelna@benesov-city.cz.
Kontakt:
- Datová schránka města Benešov: cb4bwan,
- e-mail s elektronickým podpisem na adresu epodatelna@benesov-city.cz (po dobu nouzového stavu lze podle pokynu Ministerstva průmyslu a obchodu mimořádně podávat na předepsaných formulářích i bez kvalifikovaného elektronického podpisu),
- prostřednictvím České pošty v písemné podobě na adresu Městský úřad Benešov, Odbor obecní živnostenský úřad, Masarykovo náměstí 100, 256 01 Benešov (prosíme o preferování této možnost před osobní návštěvou úřadu!).
Další informace živnostenského odboru naleznete zde
Veškeré písemnosti připravené k vyzvednutí budou podnikatelům doručovány prostřednictvím datových schránek nebo poskytovatele poštovních služeb. Děkujeme Vám za pochopení.
Aktualizované informace najdete na stránkách Ministerstva průmyslu a obchodu.
Bc. Eva Stupková,vedoucí Odboru obecní živnostenský úřad
Zdroj: https://www.benesov-city.cz/vismo/dokumenty2.asp?id_org=219&id=86611
Datum vložení:
31. 3. 2020 18:12
Datum poslední aktualizace:
31. 3. 2020 18:26
Autor:
Mgr. Martina Trochová