Bystřice - Zjednodušená verze stránek
Nastavení velikosti písma
+

Aktuality - Fungování úřadu v době koronavirové krize

online rada

Aktuální informace z městského úřadu

Vážení občané,

po delší době se na Vás opět obracíme s formou osobního sdělení k aktuální situaci a upřesnění informací pro veřejnost.

Jak již víte, Městský úřad Bystřice musel zavést opatření k minimalizování osobních kontaktů zaměstnanců s veřejností, a to tím, že s platností od 12. října až do odvolání musel značně omezit fungování úřadu. Vzhledem k již šířícím se případům nákazou onemocněním COVID-19 a jeho výskytu u pracovníka úřadu, přistoupili jsme k otevření pouze PODATELNY, a to ve stanovených úředních hodinách:

  • pondělí       8:00–13:00         
  • středa        12:00–17:00 

kdy máme povinnost zachovat otevření alespoň 2x týdně 5 hodin.

Doporučili jsme písemný, elektronický nebo telefonický kontakt ve všech případech, kdy je to možné, příjem všech dokumentů pouze přes podatelnu a pro vyřízení bezodkladných záležitostí kontaktovat příslušného referenta vykonávající agendu k domluvení se na konkrétním postupu a případné individuální schůzce. Bez předem sjednané schůzky jsme zakázali vstupovat do budovy úřadu.  Tato přísná opatření jsme zvolili, abychom ochránili Vás, veřejnost, před případnou nákazou.

Již na konci minulého týdne jsme nařídili všem zaměstancům využít na maximum práci z domova a zrušení všech domluvených schůzek, a to proto, abychom eliminovali také vzájemný kontakt mezi sebou a zaměstnance od sebe izolovali na maximum. Bohužel jsme malý úřad, kde každý referent zajišťuje několik agend, nikoli pouze jednu, jako tomu bývá na úřadech velkých a jen velmi těžko se řeší zástup, natožpak rozdělení na 2 skupiny, které se nepotkají, Podařilo se nám v letošním roce téměř u všech zaměstnanců zajistit, aby měli připojení ke své práci z domova. To, že nejsou na pracovišti neznamená, že nepracují. Věřte, že pracují i v době pracovní neschopnosti a nejnutnější záležitosti vyřizují i v době, kdy jim není nejlépe. V případě nepřítomnosti jsou pro vedení města k dispozici na telefonech a konzultují v nutných případech další postupy ve věcech, které jsou třeba vyřídit a nejdou odložit a připravují si administrativní záležitosti ve svých agendách.

Toto pondělí proběhlo jednání rady, tentokrát formou on-line videokonference. Také radní se museli současnému stavu přizpůsobit. Začátek byl trochu zábavný, než se podařilo sjednostit nastavení zařízení a vychytání stability připojení, nicméně se podařilo projednat za dvě hodiny téměř 50 bodů.

To nejdůležitější z celého sdělení ovšem je, že úřad v tomto týdnu prošel u všech zaměstnanců, kteří se se zmíněným pozitivním pracovníkem setkali, testováním PCR testem na koronavir s tím, že již máme 9 pozitivních případů a několik z nás, včetně mě, na výsledky ještě čekáme. U nemocných je průběh mírný. Celý stav byl v průběhu celého týdne konzultován s naší závodní lékařkou, paní doktorkou Dvořákovou a její sestřičkou paní Hankou Hofmeisterovou, které zajišťovaly dohled a aktivně nám pomáhaly dosáhnout toho, abychom byli v co možná nejkratším čase všichni otestováni. Velmi oběma touto cestou děkujeme za trpělivost a spolupráci. V pátek proběhlo telefonické šetření ze strany Krajské hygienické stanice Středočeského kraje, která dospěla k závěru, že nenařídí plošná opatření a poskytla nám doporučení k otestování a pobytu v karanténě do doby, než budeme znát všichni výsledky, což se nám v průběhu pátku podařilo splnit.

Prosím Vás tedy touto cestou v příštím týdnu o maximální trpělivost s vyřizováním potřebných záležitostí u nás, kdy bude úřad nejvíce personálně oslaben, podatelna bude nadále otevřena tak, jak je uvedeno. V případě naléhavých situací nás neváhejte kontaktovat telefonicky.

Děkujeme Vám velmi za pochopení, Vaši ohledupnost k okolí a přejeme všem zvládnutí těchto dní ve zdraví. Snad se podaří návrat k běžnému životu, v co nejkratší době.

Mgr. Bc. Martina Trochová, tajemnice

Datum vložení: 17. 10. 2020 15:25
Datum poslední aktualizace: 17. 10. 2020 21:55
Autor: